Thursday, October 13, 2011

Kek Karot

Dari semalam lagi anak aku yang sulung suh wat kek..sebabnya dia tengok aku beli tepung kek naik sendiri.Nak kek karot lak tuh.Bila anak dah sebut, rasa kesian lak..Masa-masa maam nih lah pun nak manjakan diorang.Dah besar sok x tahu sempat ke tak nak masakkan tuk diorang or paling tak pun...diaorang dh pandai nak main tunjuk2 plak yang kat kedai..kan???

So, aku pun researh lah resipi kat google..disebabkan bahan2 banyak xde.so aku wat sesimple yang mungkin..janji siap..
bahan2nya simple...

1 cawan minyak masak
1 cawan gula perang
1 1/2 cawan tepung kek naik sendiri
1 susu kecil bikarbonat of soda
2 biji lobak merah diparut
bakar pada 180' selama 22 minit

optional...yang lain2 aku letak sendiri apa yang ada...chocolate chin manik urai tuk tambahan...







No comments:

Post a Comment