Thursday, December 8, 2011

Kek Black Forest

Sehari dua nih sibuk lak rasa..Hari2 bawa anak jalan-jalan.Maklumlah si kecik dah boleh duduk dalam troli..xde lah aku nak heret stoller ke hulu ke hilir w/out my hubby kan.Kalau nak tunggu hubby mmg x berjalan lah house wife macam aku nih.Nasib baik anak-anak x meragam , tambahan berjalan...sapa x suka kan???Lebih-lebih lagi budak-budak yang memang suka kan ramai kawan.

Kelmarin aku pegi Giant kat Bachang Melaka..saje je bawa anak sulung yang suka main kat playground kat Giant tuh.Lagi satu free...nak senang nak pantau..Hajat bukan saje-saje nak bawa gi Giant pun.Plan awal nak pegi beli bekas cupakes.Lagi seminggu besday my Hubby so ingat nak wat cupcake tuk dia bw tuk kawan-kawan tempat keje dia.Time besday kena keje...bolehlah nak sedekah dan bagi diorang makan ramai-ramai.

Semalam lak aku pegi Mahkota Parade..dalam xde duit( tuk shopping barang mahal2)... windows shopping je lah kan..lagipun nak beli barang apa je kalau dah nama mak budak macam aku nih..baju budak, barang pekakas dapur...dah semakin semak dapur aku..nak pindah umah nanti x tahu lah macam mana.Selagi boss x bising...alhamdulillah

Hari nih aku terlebih rajin lak..buat kek Black Forest..versi kukus..Lama dh x buat kek versi kukus.Bukan apa, kukus lagi lembap compare ngan bakar...lagi satu sng nak jaga (bagi aku lah)...Bagi sapa-yang nak try buat kek Black Forest, sini aku share kan resipi..ini pun aku ambik kat tenet..try n error jugak lah...hihih











Kek Black Forest

7 biji telur saiz sederhana
125gm gula kastor
1 sk ovalette
100gm tepung gandum
40gm serbuk koko
60ml minyak masak / mentega cair


Cara membuatnya:

* Pukul mentega, gula dan ovalette sampai kembang.
*Masukkan tepung, diikuti serbuk koko dan minyak..
* kukus 30 minit..

No comments:

Post a Comment