Friday, December 9, 2011

Lega..kerja dah selesai

Salam semua...dalam malas-malas nak update blog kena update jugak..tujuan nya tuk mengingati perkara yang berlaku dalam kehidupan seharian aku.Ari nih dah terlaksana hajat my hubby nak bagi ikan hasil pancing kat pengasuh anak sulung aku.Pagi2 subuh dia bangun n rendam ikan kat sinki..mean dia remind diri sendiri suh aku masak n percepatkan keje aku bila aku bangun siang nanti..heheheh tq

Bangun pagi dah kol 9.45pagi..bangun2 sebab anak sulung dh bangun..so bila dia dh bangun ibu kena bangun jugak lah..kalau x memang dia akan bising ajak mandi n tengok tv.Kalau dah bising, adik dia tentu lah jugak akan terjaga.Dan bila adik dah jaga..lambah lah proses ibu dia nih nak mengemas rumah dan masak.Maklum lah my hubby keje petang,tambahan ari nih hari jumaat so b4 kol 12 dia kena keluar lah jawabnya....

 Dipendekkan cite, aku siang ikan,perap ikan dan terus goreng dengan api slow....masak air pun api kecik..so bolehlah aku mandikan anak-anak aku dalam ms tuh...Pas mandi aku siap2kan yang kecik je memandangkan yang sulung dh pandai pakai baju n siap diri sendiri...Lepas tu bolehlah sambung masak...hihihi

Aku masak sambal je ikan pas goreng tu,masak sayur n sambal tempoyak tuk my hubby...tapi yang aku bagi pengasuh yang dh macam mak angkat aku tuh...ikan masak sambal, kek yang aku buat semalam ngan cencaluk dari sarawak yang akak aku bawa ms balik raya haji tempohari....lama dh x balik...bila x balik kena lah kirim2 or pos je..i'Allah raya tahun depan balik ber4 lak...rindu kat kampung n bilik tdo aku...huhuhuh

No comments:

Post a Comment