Saturday, December 17, 2011

Persiapan birthday Hubby ke 34

Pagi-pagi dah terbangun dengar hp hubby bunyi..e2 makna nya dia tertinggal hp lagi..Kebelakangan nih asyik tertinggal je hp.Nasib baik aku dah beranak..kalau x, susah gak kalau nak bagitahu dia aku nak terberanak kan???Bapak mentua kol...saje tanya kabar, hubby aku tuk bukan nya nak call bapak dia, bz memanjang...kalau aku x ingatkan, kalau x bapak dia sendiri kol..lambat ler nak tanya kabar dia..Apapun..bapak mentua aku adalah the best...sangat3 baik ...(anak dia pun baik jugak..)hihihih

Bila dah bangun, susah lah nak tdo balik,so aku mandi siap2..nanti anak bangun xdelah aku nak mandi lagi.Leh wat keje lain.Tambahan sok harijadi my hubby n banyak benda nak wat tuk birthday.Plan nyer nak wat kek besday..for the 1st time okay...sebelum nih pun memang x pernah nak sambut2 harijadi dia..Bagi hadiah n belanja makan je.Harijadi aku pun sama, makan-makan n wish je.Bukan apa, supaya kita beringat yang umur bertambah, tugas pun bertambah...kan???

Anyway, pagi tadi aku bawa anak aku pegi kedai beli barang dapur sikit nak masak tuk ari nih je.Asyik makan ikan jenahak hasil pancing muak lak rasa.So, ari nih tukar menu lak...sup ayam.Tapi si kakak nih pulak xnak makan ayam...makan karot ngan kentang je + air sup..macam lah kan???Tak kisahlah..janji makan..

Lepas siap masak menu tengahari..mengorak langkah ke operasi pertama..cupcake vanilla.Khas tuk hubby jamu kawan-kawan sok.Ingat nak beli je kek besday, tapi memandangkan dia pun bukan kisah sangat kek-kek nih..so aku decide tuk buat je.Boleh lah aku try resipi baru...Kek Indulgence Coklat ..Nak tahu jadi ke x??tarraaaaaaaaaaa

 kek yang dah dipotong 3



 kek cawan vanilla
 kek indulgence coklat yang x jadi indulgence disebabkan whipping krim yang mencair...huhu




 ni plak marble cheese brownie...1st time buat..hubby cakap sedap..:)

Buat suami tersayang..yang share birthday date ngan akak ipar Nurhana Ismail...selamat ari  ulangtahun,semoga tahun-tahun mendatang menjadikan abang lebih matang...murah rezeki, penyabar,baik hati, dan terima kasih menjadikan sayang seorang wanita yang bertuah dan bahagia...Syukur kerana Allah pertemukan kita dan semoga talian ini akan kekal bersama rasa cinta terhadapNya...disamping rasa kasih Ibu bapa dan Sayang antara kita..aminnnnnn

No comments:

Post a Comment