Tuesday, December 13, 2011

Sakit nyer ati

Tak tahu apsal lak aku nak rasa sakit ati...perlu ke???berbaloi ke??? Serabut kepala otak bila memikirkan soal hati nih.Kalau leh aku x suka nak rasa perasaan lain seperti marah, dengki, lebih2 lagi sakit ati.Nak dijadikan cite ada sorang hamba Allah nih pinjsm duit...banyak x banyak dalam rm200 lebih jugak.Memandangkan kawan dan atas dasar percaya aku bagi pinjam jugak...Xde lah nak pikir bukan-bukan kan...Benda nih dh sebulan lebih dah..masuk bulan 12 nih dah 2 bulan dah maksudnya..

Akupun x faham kenapa pas pinjam duit dia senyap je...bukan x keje, keje gomen lagi.Aku yang x keje pulak bagi pinjam duit kat dia.Kan terbalik namanya tuh.Tak kisah lah tu kan..ada kita bagi dengan ikhlas nak ringankan beban dia..tapi skrg macam ada yang x betul lak.Telefon x angkat,bila angkat x nak cakap...sms jangan cakap lah..haram nak layan.

Nak je pegi ketuk umah or g ofis dia..tapi bila memikirkan ia boleh mengaibkan orang, terbantut jugak rasa tu.Bila bincang2 balik ngan hubby...senang pulak cite orang tua nih, anggap je duit tu bukan rezeki kita...boleh macam tu???Dipendekkan cite, akupun malas nak layan rasa sakit ati aku nih....so aku tawakal je..serahkan semuanya kat Dia yang berkuasa.kalau betul rezeki aku, duit tu akan datang jugak kat aku..kalau x...jawab sendiri lah kat 'sana; nanti kan???apa susah..dunia lepas, akhirat mau lari mana maaaa????

Aku harap dia bahagia lah hendaknya dengan sikap dan peel dia yang macam nih..jadi pengajaran kat aku jugak..Rambut sama hitam tapi ati lain2...sendiri mau ingat lah pas nih...sori, aku bukan jenis yang suka havoc2...so just let time be the judge..hehehehhee

No comments:

Post a Comment