Thursday, December 22, 2011

Selsema melanda

Sakitnya kepala bila hidung tersumbat..Dengan cuaca yang asyik redup..nak hujan x jugak, panas pun x jugak...tuhan je tahu siksanya nak bernafas menggunakan mulut...Ari nih aku siapkan order dari adik ipar kwn kepada anak pengasuh aku..panjang je ayat..faham ke???harap2 faham lah yer..hihih

Dalam siksa-siksa nak bernafas pun sempat lagi nak ambik tempahan.Bukan ambik.Kebetulan ari tuh ms besday hubby, aku buat kek marble cheese brownies dan bagi kat pengasuh aku tu sikit.Entah macam mana, kawan anak dia tu ikut dia balik umah...dihidang lak kek aku bagi tuh..so berminat.Dia order tuk adik dia yang nak akad nikah malam esok..tapi xde lah corak2 marble..cuma nak tulisan nama pasangan je kat atas..E2 satu...anak pengasuh aku plak order satu loyang...sedap dia cakap...heheheh (kembang kecut sekejap)...

Senang ati bila kita masak..orang puji..bukan meninggi diri k...sekadar rasa dihargai.Masa aku update blog aku nih..2 anak dara aku tengah tdo..plan nak kuar beli telur tuk buat roti kacang merah...tapi memandangkan dah terlelap 2-2..ditambah lagi cuaca yang redup...apalagi..mmg sedap lah nak beradu..Bila dah beradu, aku pulak lah yang jadi mati kutu, rasa senyap pulak rumah..mula lah bosan ..xtahu nak wat aper...

Tapi nasib baik aku ada jumpa satu blog masakan nih..memang best...sebab resipi-resipi dia siap dengan gambar n step by step tunjuk cara buat kek.Suker...sekarang, hobi aku lak dah macam rojak..semua benda aku wat bagi meluangkan masa, yang xde lah banyak kosong..tapi still nak buat benda yang aku minat..Tapi yang bestnyer..hubby siap involve sebab melibatkan duit..hehehe

Setiap kali pegi kedai kek..or mana2 tempat jalan wajib aku beli barangan pekakas kek..x kisahlah dr nozel ke, alat gelek ke..saje je nak wat koleksi..esok2 dh tua senang aku nak buat kek ke, biskut ke..semua bahan dah ada..loyang pun dh 50% aku dh ada..Yang corak bunga-bunga tuk barbie nyer kek tuh, bentuk love xde lagi sebab aku x jumpa lagi..memang carik juak..senang kan???

oklah , out dulu..makin sakit lak hidung sejuk2 nih..sok aku update picture hantaran kek tu k..

No comments:

Post a Comment