Sunday, January 15, 2012

Balik Kampung..kuantan

lama dah x update blog aku yang x seberapa nih.Macam-macam berlaku tanpa disedari,cepatnya masa meninggalkan aku dan juga kita.Nama pun manusia kan??sentiasa lalai dengan urusan duniawi..harap2 kita tak terleka sampai melupakan urusan yang lebi penting yakni akirat...kehidupan abadi kita..panjang lak cerama..saje nak cite last 2 week nyr citer..seari b4 arwa akak ipar aku meninggal..hari pertama persekolahan lak tuh.Tapi disebabkan rasa x sedap ati aku ngan hubby yang baru je balik Melaka isnin tu..rabu kena patah balik Kuantan..sempat pegi sekolah anak bagitau yang akan bercuti sampai hujung bulan 1..tapi disebabkan benda yang mengejut, so x sampai ujung bulan lah cuti nyer..Ni la gelagat dia masa nak pegi...sekolah...- Kuantan..
 Yang kat atas nih pic aku ambik masa otw dari kl- kuantan...masa tu g jenguk arwah akak ipar kat kl...x sangka lak doktor suh bawa dia balik kuantan je sbb ubat2 memang xleh masuk dah.Terkejut dan debar kat hati nih mungkin tuhan je yang tahu even dia bukan akak kandung aku...tapi aku tetap mendoakan yang terbaik untuk arwah..
 Ni lak kitorang balik Melaka lalu Muadzam - Segamat - Tangkak -  Melaka.Balik pun dh petang..so sampai malam ler...
 Sempat lagi singgah makan durian area Jementah x silap..memang kawasan gerai buah2an..Nak makan durian nyer pasal..anak lak nak buah rambutan...tengoklah buah2 yang ada kat gerai nih..Ini pun tokey kedai dh nak tutup kedai..sampai sini pun dh dekat kol 8..
 Sedap la tu kan????
 Siap jilat jari...memang kepanasan lah tido nanti..
 Yang nih Hari pertama persekolahan..Dah daftar kat Jaim..tapi sebab hati x berapa sedap..nak puaskan ati dia ni, bawak jugak pegi sekola pagi2 lagi..pastu terus pecut ke Kuantan...
 Yang nih plak pulut durian tuk kenduri 3 hari arwah..

No comments:

Post a Comment