Tuesday, January 17, 2012

Bangun Pagi lagi..

Ari nih hari ke2 anak aku ke tadika..So far, alhamdulillah, kuar2 kete je terus salam n berlari masuk dalam kelas.Excited jumpa kawan-kawan kot.Belum sempat aku jalan lagi dah nampak kawan-kawan dia kuar buku termasuk lah dia.Semalam ader kerja rumah cikgu bagi...menyambungkan titik dot dot..Tak sangka lak dia pandai even x lurus.At least dia dh pandai nak pegang pensel..

Ari nih lak tanya "akak belajar apa ari nih"?..cikgu ajar baca doa makan dan nyanyi ABC...cepatnya masa berlalu..pasal doa aku x heran sangat sbb dia memang dh hafal doa makan tapi ABC tu fail sikit sbb kalau ajar banyak main dari dengar kita ajar.Tengok tv xyah cakap lah...memang kusyuk..tapi sekurang-kurangnya ajar yang termampu je..dalam usia yang masih agak muda dan banyak karenah,terpaksa guna banyak pendekatan...kena banyak bersabar dan kena buat banyak pengorbanan.

Aku cuma harap satu, siapa pun anak ku, macam mana perangai dia, e2 amanah Allah yang telah tertulis tuk aku jaga, pelihara dan didik dengan sebaik2nya.Apapun berlaku dalam waktu-waktu pembesaran nya, e2lah ujian untuk aku..dan aku harap aku mampu mengadapi segala ujian dari Nya...hanya dia yang berhak atas segala kehidupan...:)

No comments:

Post a Comment