Friday, January 20, 2012

Penat...tapi lega

Sekejapnya masa berlalu..tinggal seminggu lebih lagi dah habis bulan januari...2012..Ari ni hubby aku rela ati lak offer nak hantar anak sulung aku pegi tadika.Biasa aku hantar sebab dia bz keje..x kisahlah tu kan, nama pun keje tuk kuarga jugak.Tapi ari nih nak hantar lak..sebabnya, lepas tu dia nak g memancing...dah agak dah, kalau baik hati sangat mesti ada benda dia nak buat.yela takut aku bising..(malas nak bising dah pun).Yang kesian nya, time dia hantar lak hujan...g hantar naik motor, apa lagi kena la redah gak kalau nak balik kan???

Balik tengahari, aku ambik pulak sebab hujan x benti lagi.Kesian anak takut kena hujan, demam satu kerja lak aku..heheheh balik tuh aku dengar pengumuman kat masjid besar Alai, area kawasan aku nih berita kematian...ibu yang meninggal masa melahirkan...kesian plak dengar tapi Dia lebih mengetahui..mati syahid lah dia kan???untung nya...kita nih x tahu lah macam mana pulak.

Lepas solat zohor, ingat nak g cari acuan tuk tart...alih2 kedai kek tutup lak.Nak raya kot..orang nak buat preparation tuk makan malam lagi, baju2 raya lagi kan..xdpt lah nak buat cheese tart sok.huhu xperlah, mak mentua datang sok boleh lah aku ajak jalan2 cari kedai kek jauh sikit...hihi

Balik rumah lak, abang posmen kol, cakap dh sampai depan rumah nak hantar delivery...mak aku kirim cencaluk dan udang kering.Maklumlah tekak orang kampung macam aku nih, x makan makanan asal usul memang x sah.Even makanan kat Melaka nih x kurang best...apapun terima kasih mak...dan kakak yang mengepos tuk adik mu ini...:)

No comments:

Post a Comment