Tuesday, January 24, 2012

selamat Harijadi....bertambah satu lagi tahun

"Allah selamatkan kamu..Allah selamatkan kamu..Allah selamatkan hambamu ini..Allah selamatkan kamu.." versi anak nyanyi....x sangka menjengah jugak tahun 2012 dengan sihat dan walafiatnya.Syukur2 tak terhingga kerana dipinjamkan lagi nyama untuk tahun nih..Apapun bertambah lagi amanah dan bertambah lagi dugaan dan ujian akan Dia berikan...

Tahun ni tahun ke5 aku sambut harijadi dengan suami,x pernah celebrate pun...kalau ada pun just potong kek n kuar makan.Sekadar mensyukuri umur yang bertambah...tapi semalam, xde kek, sebab x nk membazir...akupun xde rasa nk mkn kek sgt...tapi aku wat cheese tart 4 myself...pastu kuar mkn pizza sebab anak yang lebih...asyik sebut nk mkn pizza,aku lagi lh x masuk sgt pizza2 ni.Tapi sekali-sekala xperlah kan?layan kan ajer...

Lagipun dengan aku x keje lagi, so kena berjimat apa yang patut.dahulukan benda yang penting-penting.Anak dah masuk sekolah, keperluan dia kena dahulukan. Apapun, syukur kerana rezeki yang Dia bagi...walau x semewah orang lain, aku tetap bersyukur...Dia tahu yang terbaik untuk hambaNya seperti aku ini.Aku harap, satu hari nanti aku sempat 'menyenangkan'kedua orang tua ku, mentua ku dan menjenguk mereka sekerap yang mungkin.

Umur dah bertambah..bertambah pada angka..semoga aku akan menjadi lebih baik dari sebelumnya.Menjadikan semalam sebagai kenangan dan esok sebagai harapan.Aku hanya manusia biasa yang x lari dari kesilapan.Dan aku harap aku x kan jadi sombong, ego dan ujub pada kesenangan dunia yang sememangnya x layak untuk dibanggakan langsung...sentiasa ingat 5 perkara sebelum 5 perkara...terlalu banyak benda yang berlaku dalam hidup aku...tapi e2 semua ujian yang mana datangnya untuk menguji dan bukan lah masalah besar.Selagi ingat Allah itu ada, ujian dunia hanyalah sikit kalau dibandingkan balasan akhirat...

Harapan aku pada harijadi aku tahun nih...semoga kebahagiaan aku, suamiku, anak2ku, kaum keluarga ku dan adik-beradikku sentiasa berpanjangan ke akhir hayat kami...
























No comments:

Post a Comment