Saturday, February 4, 2012

lega...

Sebelum kol 1.30 lagi aku dah siap kertas last exam peperiksaan memasuki skim perkhidmatan penguasa kastam yang start kol 9 pagi tadi.Berdebar jugak sebab tengok bukan main ramai lagi.Semua muda-muda lagi.Rasa segan yea jugak tapi bila pikir nak try untuk rezeki anak2..so lupakan yang lain2..heehhehe yang bestnya jugak jumpa kawan aku ms belajar kat melaka dulu..Aida...tapi bilik lain2..dia dewan bawah aku tingkat atas pulak..

Ada 4 bahagian soalan...pengetahuan am, matematik, esei b.melayu dan esei bahasa inggeris...Pengetahuan am boleh lah dikatakan senang lah jugak sebab semua pasal cukai..cukai jualan, perkhidmatan, eksais, duti import, eksport, pulau bebas cukai, parlimen, dan banyak mengenai istilah guaman...writ, injuksi, afidavit...tahulah sikit2...nak kata betul semua..memang x lah kan!!!

Yang matematik xyah lah cite..kalau leh jawab pun masa memang x cukup..aku wat ngam2..last hitam jawapan..orang dh bagitahu nak collect kertas...x sempat nak tarik nafas.Cite pasal esei plak...bahasa melayu, kalau tahu pun tajuk memang goreng gak..tapi b.inggeris nak goreng pun rencah x cukup...haru jugak dibuatnya..yang aku ingat tajuk aku ambik..kalau x silap lah kan.. 'diplomacy and good is key to carreer advancement..discuss"...huhuhuhu mampus nak jawab..soalan ke2..lagi aku x faham..'preservarance is key to success..discuss"  yang soalan no 3 memang aku x tengok sbb memang susah..(x faham omputih dikatakan susah lak ek??)


oklah, skrg leh nak tdo n concentrate tuk kuih tuk majlis doa selamat lak hujung minggu depan..hiiih

No comments:

Post a Comment