Friday, February 24, 2012

Salam Jumaat

assalammualaikum semua...lama dah tak update blog..even xde apa yang penting pun, cuma sekali sekala just nak sematkan sesuatu yang akan diingat dikemudian hari.Bersyukur kita sebab dipanjangkan Allah umur sehari lagi..esok???wallahualam..selagi masih bernafas,patuhi perintah tuhan dan jangan lupa orang tua kita...tanpa diorang kita xde..dan tanpa izinNya..kita takkan wujud...syukur...sangat2..

biar kita bermuhasabah diri sebentar yea..t'emo pulak kebelakangan nih..mungkin disebabkan naluri 'hamba' semakin membuak..terlalu banyak benda yang berlaku pada diri dan kebanyakkan nya berat untuk dipikul.Tapi itu semua kuasa Dia...apa lagi yang boleh aku buat selain redha dan terus redha dengan setiap kejadian yang menimpa...'setiap yang berlaku ada hikmahnya'...itulah yang aku pegang dari dulu dan sampai bila-bila.

Bila direnung dengan masa muda, sebelum berkahwin,masa bekerja..berapa banyak kerja yang diminta..semuanya x pernah memberikan berita gembira..walau sedih tapi e2 bukan rezeki yang Dia tentukan untuk aku..mungkin kalau sekarang aku dapat pekerjaan tersebut, aku tak kan mungkin berjumpa dengan sekian-sekian orang..dan kejadian-kejadian lain pun takkan berlaku..Ya Allah, betapa besarnya dan dalamnya sayang Engkau pada hambamu yang hina ini...

Cuma terkadang sedih mengenangkan hubby yang bekerja keras untuk keluarga...even kadang2 mengeluh juga dibibir sebab hubby tidak pernah meringankan beban kerja dirumah.tapi e2 hanya cakap lepas..kerana aku tahu dia da buat yang terbaik untuk kami..setiap kali menatap wajah hubby, hiba menusuk sebab dia adalah lelaki terbaik yang Dia kurniakan untuk melengkapkan kehidupan ku didunia dan aku harap juga di akhirat nanti...ada yang lebih bermakna dari segala kemewahan dunia yang aku perlukan, dan Dia telah mengurniakan seorang lelaki yang sudi menerima aku seadanya, berkenalan dalam jangkamasa yang singkat dan terus menggalas tanggungjawab dalam memimpin aku menjadi isteri yang i'Allah terbaik untuk dia..

Kehidupan aku cukup lengkap, mempunyai ibu bapa yang penyayang...menjaga dan mendidik aku dengan penuh kasih sayang walau bukan dengan harta kekayaan, emas yang mewah,material kebendaan yang mahal..tapi cukup untuk aku menjadi anak yang mengenang budi...kakak, abang, mentua, ipar-duai, mak-mak sedara, adik dan paling penting suami dan anak-anak tercinta...betapa besarnya kurniaanMu ..

Dengan anggota badan yang lengkap...Ya Allah...terlalu banyak kurniaan Mu yang hendak aku tuliskan di blog aku ini..cukuplah ku panjatkan syukur kepadaMu dengan ucapan ..syukur alhamdulillah...Maha Engkau ya Allah...yang menjadikan dan berhak mematikan...yang memberi dan berhak mengambil..semuanya kepunyaan Engkau..

ALLAH uji KEIKHLASAN apabila BERSENDIRIAN,
❤ ALLAH beri KEDEWASAAN apabila kita ada MASA'ALAH,
❤ ALLAH latih KESABARAN dalam KESAKITAN,
❤ ALLAH tidak pernah mengambil apa yg kita SAYANG,
KECUALI menggantikan yang LEBIH BAIK...Insya'ALLAH



No comments:

Post a Comment