Thursday, February 2, 2012

semakin hari semakin malas

Bila ari-hari buat benda yang sama, penat sangat rasa badan.Tapi e2lah rutin sebagai ibu.Kerja atau tak, rutin tetap diteruskan.Penat macam mana sekalipun, e2 lah rutin yang x  boleh disangkal dan diberikan kepada orang lain.Amanah tetap amanah yang harus dijaga.panjang pulak celoteh..heeehe

Ari ni, aku x masak.Hubby aku masak burger je.Untuk si Fatehah.Kebelakangan nih bukan main suka makan burger.Dari beli hari2 bagi duit kat tukang buat burger, better beli daging n roti, buat sendiri kat rumah....lagi puas ati kot...betol x???

Bila anak selera nak makan, kita pun selera nak buat masak apa yang diorang nak.Budak-budak nak membesar, macam-macam kena perhatikan dan beri perhatian kerana waktu itu xkan berulang walau beribu tahun akan datang.So, masa nih aku nak hargai semuanya detik-detik dengan diorang.Tanpa bantuan sapa-sapa menjaga dari kecik.Macam mana aku bawak diorang keluar kalau hubby keje, sorang nak susu, sorang nak masuk tandas, tapi e2lah pengorbanan dan detik yang indah.

Bagi yang punya maid atau orang tolong jaga x kisahlah nak tinggal kan anak kalau nak keluar.Tapi bagi aku, kemana-mana aku pergi, diorang mesti ikut.E2 kalau bukan melibatkan hal yang penting...Nak kata lari dari t/jawab???mungkin jugak kot..bagi sesapa yang suka tinggal anak bila nak g shopping..anak bukan beban k..tapi amanah...peringatan tuk diri sendiri gak..:)

No comments:

Post a Comment