Thursday, March 15, 2012

Coklat Homemade

hahahahahaha....ari nih x terasa bangun-bangun tido dah kol 9.30 pagi.Yang bestnya dua orang putri tu jugak still beradu..aiieeeeeeeeeee, apa dah jadi???selalu kol 8 dh bising main2 atas katil even ibu dia x bangun lagi...penat sangat ke semalam??or sedap sangat tdo dengan suasana sunyi dan sepi..hihii

Ari ni, plan nak buat kek pisang coklat sempena harijadi anak sedara, ibu mentua n of coz lah 2 orang putri aku tuh kan..yang sambut besday bulan 3.Ingat nak wat kek coklat tapi dh biasa sangat kek coklat, kek butter dan kek pandan..so kali nih wat kek pisang coklat plak...masa aku tulis nih x buat pun lagi.Sebabnya.....whipping cream aku beli kena letak dalam peti ais dulu b4 guna...(alasan kan???)

apapun masa aku pegi kedai kek tadi..sempat jugak ambik spatula kecik, coklat masakan dan satu lagi coklat compound..untuk wat coklat homemade..banyak giler jenis coklat compound dengan pelbagai jenis dari segi size yang dah packing siap-siap dan jenis coklat tu sendiri..dari besar ke kecik..jenis milk, white n dark..aku ambik dark je..

Balik umah terus kemas-kemas rumah...sebab mentua nak datang....pastu wat coklat homemade dulu..isi dalam nyer aku letak kismis je sebab anak aku suka kismis...ayah dia awal-awal lagi dh sound ' pas makan jangan lupa berus gigi kakak'..apa makna nya tuh???x nak bagi anak dia makan benda manis-manis banyak sangat..sebab???..budak yang suka makan benda manis2 ni akan jadi hyper aktif...betul ke???x kisahlah hyper ke x..janji sihat dan masa kecik sekali je..da besar nanti..dah xleh nak manjakan dia sangat pun..kan...


 mould jenis alphabet...


 yang nih plak mould jenis kiub..
dah siap tuk di ngapppp

No comments:

Post a Comment