Wednesday, March 7, 2012

Sabar lah wahai hati

Berat rasa hati nak terima offer keje bila pikir pasal anak.Terpikir sapa nak jaga, boleh ke duduk ngan orang sedangkan dah setahun lebih duduk dengan mak dia..tapi sebelah hati nak juga pegang duit sendiri macam dulu..boleh senangkan mak ayah di kampung...hulur sikit wat mentua..banyak nya benda nak pikir..mungkin kali nih bukan rezeki aku lagi...terlalu berat untuk berenggang dengan anak..tambahan pula keluarga jauh kalau jadi apa-apa kat anak.Maklumlah sekarang macam-macam hal terjadi kat nursery.Nak hantar umah orang, bukan senang nak carik.pengasuh anak sulung dulu je lah yang ada pun, tapi dia pun x kuat sangat macam dulu..Masa untuk berehat lah katakan..

Tapi aku percaya, tuhan telah merencanakan sesuatu yang terbaik untuk aku..keluarga dan masa depan aku.Yang aku perlu hanya usaha, doa dan tawakal..selebihnya biarlah Dia yang menentukan.Yang terbaik dalam hidupku terletak di tanganMu ya Allah...


★ Aku meminta kepada ALLAH setangkai bunga segar, DIA beri kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberiNya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa.

★ Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itu pun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan ALLAH, indah pada masaNya !

★ ALLAH tidak memberi apa yang kita harapkan tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka....tapi jauh di atas sana, Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita..

No comments:

Post a Comment