Tuesday, May 8, 2012

Penat nya Pack barang-barang

Sebenarnya da 2-3 hari jugak sibuk mengemas barang-barang yang tak berapa nak guna.Simpan dalam kotak siap-siap supaya menyenangkan keje pindah rumah nanti.So far dah siap 6 kotak besar..antara lain isi-isinya..buku, barangan hobi-hobi tertangguh aku seperti manik, barangan dapur seperti senduk, sudip dan sudu,barangan tupperware aku, periuk-periuk dan barangan hiasan rumah..cukup 6 kotak..belum masuk lagi 3 kotak baju anak aku yang lama-lama, kain-kain pelikat dan kain batik aku(yang ni semua dalam box sebab tak guna pun), barangan mengandung, bersalin dan berpantang, dan mainan anak-anak aku 2 kotak...

haiiiii banyak lagi yang tak pack...baju-baju aku, hubby aku, bakul-bakul kecik tuk masak, barangan dalam bilik air, meja study, kerusi anak aku..huhuhuhu penat nyer...nasib baik nih last pindah umah..so kena pastikan semuanya dalam kotak sebab nak kena tengok barang yang x guna akan sentiasa dan selamanya dalam kotak..hehehehe


apapun yang bestnyer..aku jumpa periuk-periuk lama aku yang x guna dah...(dah banyak periuk baru katakan)..so aku decide tuk wat perubahan decoupage.Aku dah tanya sorang akak nih..dan dia setuju tuk wat decoupage kat barangan aku nih..boleh lah nak wat hiasan...nak buang sayang..nak jual lagi ler sayang..duit hasil titik peluh tuh..kan???





Kesemua benda nih boleh guna lagi cuma bila dah terperuk kat bawah sinki..macam nih lah rupenyer..sian..takperlah kawan-kawan periuk sekalian..tuan korang nih tak kejam..nanti aku cantikkan muka korang-korang sampai semua orang suka n puji korang k...takyah duduk bawah sinki lagi..nu haaa atas kabinet dapur..:)

No comments:

Post a Comment