Friday, December 14, 2012

Durian Crepe


Semua orang dok tayang da cite pasal kesedapan Durian crepe nih.Aku lak dari sehari ke sehari nak buat tapi barang lak takde.So ari nih aku rajinkan diri menjengan dapur tuk mencuba.Bahan-bahan nyer..

 tepung jagung, tepung kastad n tepung ubi..ader banyak resipi sebenarnya..cuma aku baru try resipi yang nih.Aku copy dr group resipi masakan.Nak beli or nak buat terpulang.Memang buat lagi costly tapi kita leh buat banyak.Lagipun uma aku semua jenis tepung ada.So takder lah membazir kalau nak buat pun..
 telur, gula, susu cair
yang nih whipping cream.aku guna non dairy whipping cream.Make sure pukul masa sejuk dan bukan dalam suasana panas sbb ia boleh menyebabkan cream tak kental..nak guna yang instant macam kat coffe bean tu pun boleh jugak.terpulang
 bahan utama..mestilah durian.Takde durian x jadi lah durian crepe kan????
yang dh siap di leper..takyah terbalikkan tau..agak-agak bahagian atas dh masak terus angkat.nanti bahagian atas jadikan bahagian dalam mas bungkus
isi cream, durian pastu cream balik..bungkus

 siap...x cantik mana rupa sbb aku guna pan tuk goreng telur je.Tapi rasa alhamdulillah x mengecewakan.
 nampak tak isi durian tuh..sedapnyer....

No comments:

Post a Comment