Wednesday, February 27, 2013

Alhamdulillah demam dah baik

Lama jugak tak update blog nih.Walau tak seberapa tapi itulah satu-satunya tempat meluahkan apa yang terbuku dihati.Berkongsi apa ilmu yang baru dan lain-lain lagi.Agak lama jugak demam kali nih.Mana taknya...lama dah tak demam.Itulah kuasa Nya kan???tanggungjawab bila jadi ibu nih..nak demem pun pikir banyak kali kalau nak baring-baring atau rehat.Kang sapa pulak nak cuci baju, kemas rumah, mandikan anak, masak untuk anak..dan bla  bla bla...sampai sudah tak habis pikir...

Rasulullah s.a.w bersabda: Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya, melainkan Allah akan mengugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang mengugurkan daun-daunnya. (H.R. Bukhari dan Muslim)

Rasulullah s.a.w bersabda: Tidaklah menimpa seorang mukmin rasa sakit yang terus menerus, kepayahan, penyakit, dan juga kesedihan, bahkan sampai kesusahan yang menyusahkannya, melainkan akan dihapuskan dengan dosa-dosanya. (H.R. Muslim)

Mungkin aku adalah yang terpilih untuk di uji.Walau bukan dengan kesenangan wang ringgit dan pangkat tapi aku redha.Banyak bahagian lain yang amat-amat berharga untuk aku syukuri selain duit dan kesenangan lain.

Kadang-kadang sedih bila tak mampu membantu suami dalam hal-hal kewangan,malah menyenangkan orang tua dengan kesenangan dunia.Tapi aku redha andai itu sudah tertulis untukku.Bukan tak nak kerja tapi waktu dan izin suami amat aku hormati.Hak anak-anak yang perlukan perhatian lebi aku utamakan.Alhamdulillah, aku bersyukur dengan apa yang aku miliki..

No comments:

Post a Comment