Monday, August 19, 2013

1ST OPEN HOUSE

Tetamu tu pembawa rezeki..jangan sesekali fikir orang yang datang kat rumah kita menyusahkan..itu yang aku pegang selama nih..takkan jatuh miskin punyer kalau berabih beli /buat makanan untuk tetamu..syukur jugak orang datang ruma even tak menang tangan nak handle..tapi ikut kemampuan..tangan 2 je..tahun nih first time beraya rumah sendiri..actually tahun lepas dah..tapi tahun lepas balik kampung sampai habis raya..so takde open house..hehehhee

Tahun nih ..kawan-kawan hubby dah datang selasa lepas..raya ke6..so ajak kawan2 aku sekali..tapi ada jugak yang tak dapat datang sebab sedara mara diorang datang rumah..jiran-jiran pun datang..suka sangat even rumah xdelah cantik macam rumah orang lain or kata lain blom lagi jadi seperti yang aku nak..sekurang2nya dapat gak berkenalan ngan diorang..Plan minggu nih kalau hubby tak bizi nak menjengah rumah mak-mak sedara kat alor gajah dan masjid tanah..jiran-jiran rumah lama, pengasuh anak aku dulu..pastu baru beraya rumah kengkawan..

panjang pulak celoteh..jom jenguk apa aku masak untuk tetamu ari tuh..

 Gulai Kawah ayam + Nasi himpit
 Laksa Kuah lemak

 Ni kuah dia..
 Mee Lidi Goreng
Air Hijau Fanta Homemade

No comments:

Post a Comment