Sunday, October 6, 2013

Bosan



saje nak share muka masam si adik bila tab kena rampas ngan ayah..hehehee marah lah konon..nih nak pergi kenduri last week..d besar dah anak2 ibu.sekejapan je masa berlalu,Appaun syukur atas pinjaman sementara.Hargai semampu yang boleh dan menjaga amanah dengan sebaik-baiknya..bak kata suami,'amanah ini untuk dijaga, supaya menjadi khalifah dimuka bumi dan jgn sekali2 memberikan tugasan itu kepada orang lain'apatah lagi mak ayah kta..



Tapi zaman sekarang berapa ramai je yang menjadi suri rumah untuk menjaga kebajikan anak.nasib-nasib lah kan kalau yang betul-betul struggle dan aku eprcaya tak semua mampu berhenti kerja untuk menjaga anak-anak full time kat rumah.Atas alasan, nak bantu suami...rezeki itu Allah yang bagi..sebanyak mana pun duit yang kita ada, masa untuk anak-anak itu lebih penting.Lain orang lain penilaian dan lain pemahaman.Apapun anak masing-masing dan didiklah dengan cara masing-masing kan...senang je pun..
Ini aku yang dah semakin montel..suri rumah merangkap driver, cikgu, chef, mentor, maid, doktor , dan banyak lagi post lain..doakan cuma satu, semoga amanah ini akan membesar dengan sempurna dengan kasih sayang dariku dan suami walau bukan dengan wang ringgit.Dan saat-saat indah bersama mereka akan aku hargai sebaik mungkin sebelum aku, suamiku atau mereka dijemput dulu.Aku harus kuat untuk semua kemungkinan kerana Janji Allah itu pasti..yang hidup akan mati...dan cepat atau lambat hanya Dia yang tahu..


assalammualaikum...

No comments:

Post a Comment