Friday, October 4, 2013

Bukan Rezeki Aku Lagi

Dalam masa aku dah tak lagi memikirkan kerja..banyak pulak panggilan suh datang interview..the latest semalam call dari firm kat melaka raya.Aku pun dah lupa bila aku apply dan jawatan account executive.Cuma masa dia kol aku terus terang cakap 'actually i do not have any experience in acoountacy but i do have degree in business'..konon nak cancel kan interview..sekali dia lak jawab' we already view your resume as per-email and we would like to give your opportunity to try this job'..alamak, macam mana tuh.

Last sekali aku just cakap nnti aku get back balik for the job interview session due to my situation which is to get my temporary nursery to placed my kid..nasib baik akak tu ok..pompuan melayu harap2 dia ok..aku dah serik sebenarnya keje firm cina...tapi yang ni melayu..teringin gak nak try tapi pagi tadi bagitahu hubby dia dah cakap 'xpayah'...x perlah, aku x gusar pun sebab , mungkin ini yang terbaik untuk aku, kuargaku , hidup dan matiku..semoga aku dirahmati dengan pahala mendengar kata suami..rezeki masing-masing kan..bukan apa, kalau firm cina, nak sembahyang satu hal...hubby cakap better duduk rumah dan buat apa yang patut..baik boss..

syurga isteri tempatnya pada suami..so x salah aku korbankan masa depan bukan untuk suami je tapi demi anak-anak..

No comments:

Post a Comment