Wednesday, October 2, 2013

Diet oh Diet


Badan dah naik so kena lah jaga makan ..atau erti kata lain kena diet lah wey...bukan gemuk sangat pun sebenarnya tapi takkan nak tunggu dah menggeleber sana sini baru nak diet kan?Masalah satu lagi aku nih dah lah suka buat kek, masak ...kalau dh diet mula lah malas nak masak dan akhirnya anak-anak pun diet gak..tak nak lah macam tu kan..suami pun dah start diet ..awal dari aku ok..tapi bukan sebab nak kurus je sebab dia dah mula rasa penat bila wat keje..itu maksudnya dia dah ada tanda-tanda darah tinggi..

 So far yang tu aku tak takut sangat sebab mak ayah aku memang bukan pewaris penyakit keturunan tuh..even sekarang pun mak ayah aku sihat dan terhindar dari penyakit 3 serangkai tuh.Orang kampung katakan, tengoklah pemakanan macam mana..semua yang fresh -fresh..tu yang buat aku rindu kat kampung nih..huhuhuh
apapun, terima kasih hubby yang tersayang sebab menunaikan dan menyokong hasrat ku nak diet..dia jugak lah yang beli semua nih tuk isteri tersayang katakan..siap remind lagi jgn buat air ais dah kat dalam peti..kang gatal2 minum lak..diet ke laut jadinya..baik boss...

Actually aku baru plan nak beli figure up...tapi dah dia belikan jamu nih so kena habiskan dulu baru leh beli figure up...aku pun tak tahu dah banyak sangat jamu dia belikan..maklumlah sekarang dia rajin beli teh herba kat kedai jamu..so mesti beli tuk aku sekali..jamu seri bonda aku pun tak habis lagi..beli lak pati delima..yang nih orang kampung lak..apapun terima kasih banyak-banyak..untuk dia jugak kan..hehehe

No comments:

Post a Comment