Friday, July 22, 2011

KEK LAPIS HOLIDAY INN

assalammualaikum...lama dah tak update story kat blog nih.Malas yea jugak xde apa nak cite pun yea jugak.Ari ni  tak tahu tiba-tiba lak terasa nak buat kek.Bukan kek harijadi or kek span...tapi kek lapis sarawak.Mungkin dah biasa orang dengar kek lapis sarawak tapi tak semua kek sarawak ada jual kat pasaran.Ada yang hanya orang buat tuk makan bila raya aje.Sebabnya???kos yang mahal n kek yang banyak menggunakan benda-benda mahal seperti horlick, milo, srikaya dan nestle cream, browning sugar.E2 contoh-contoh bahan yang mungkin  tak familiar bagi orang yang tak mengetahui cara membuat kek lapis nih..


Aku pun bukan lah pandai sangat dalam bab-bab buat kek nih.Setakat kek lapis kukus n lapis simple2 tu tahu lah sikit-sikit.Tapi yang banyak kali lapis, potong n lapis balik tuk, aku rasa baik aku beli je kot.Leceh n perlukan banyak masa.Makannya sekejapan je..kan3??

Berbalik cite aktiviti aku ari nih..1st ak buat popia gulung n popia simpul dengan serunding ikan bilik mak sedara hubby bagi.Lama jugak nak buat tapi asyik terlupa je nak beli kulit popia tuh.Hari nih mmg keluar rumah just tuk beli bahan tuk wat kek n kulit popia tuh.So xde lah lupa lagi.

Ini lah kek lapis holiday inn aku...





No comments:

Post a Comment