Tuesday, February 19, 2013

Terung purple masak berlada

Assalammualaikum...

Syukur masih lagi bernafas di bumi Allah nih.Semalam sakit mata, alhamdulillah dh ok sikit.Kena kerap basuh mata ngan air paip..Ari ni sakit tekak pulak.ermmmm balasan tuhan kan?Tapi sakit macam mana pun kena kuatkan badan untuk siapkan keperluan anak.Masak, mandikan diorang dan lain-lain lagi.

 Selalunya aku yang akan beli barang-barang dapur without hubby ok..alone dengan anak-anak.Hubby keje, so kalau boleh aku takkan menyusahkan dia dengan hal-hal rumah tangga yang aku boleh uruskan.Bukan nak cakap dia tak ambik kisah.Tapi aku rasa aku cukup dan boleh uruskan segalanya selagi tak melibatkan hal besar-besar.I'm independent ok...
Ari nih aku buat sup, sayur terung nih dan ikan goreng tuk anak-anak.Sambal nih actually warna merah...selalunya yang aku buat la..entah macam mana semalam hubby pergi beli barang basah + sayur terlupa nak beli cili kering..so aku bedal je lah cili padi..tapi ok jugak..selalu masak sambal ayam je macam nih..tak terpikir lak buat sayur macam nih..apapun thanks to my fb fren yang bagi suggestion..heehe


nak resipi::

cili padi, bwg merah, bawang putih, sedikit belacan, udang kering..tumis hingga naik bau..pastu masukkan terung yang sudah digoreng sebelumnya...siap .jangan lupa letakkan perasa tau..selamat mencuba

No comments:

Post a Comment