Saturday, April 13, 2013

Demam Lagi

Baru baik demam seminggu plus masuk wad 3 hari...seminggu pastu pergi ambik darah lagi tuk kompem kan darah dah takde kuman...balik je ambik darah demam balik..adoiiiiiii  seram sejuk sikit aku nih bila anak demam..mula lah nak tido x lena, makan tak kenyang dan mandi tak basah..kat wad pun stay 3 hari aku leh berpuasa mandi..apatah lagi kat umah kan..kikiki (pecah rahsia)

Bila anak dah ader pengalaman sawan tarik buat aku risau yang amat...dia ni bila demam lain macam sikit panas dia..puas dh lah ngan air perahan asam jawa..x turun jugak panas...dengan air ramasan daun bunga raya ..pun sama jugak...makan ubat kerap ok sikit..itupun kena makan antibiotik baru ok.

ni pic ms ambik dara ari tuh..tgk ler..nangis tapi nak jugak tengaok doktor ambik darah..turun katil menangis pun berhenti..anak ibu kuat....taknak susahkan ati ibu dan ayah..sian si kakak xde orang jaga bila adik n ibu kat wad.Ayah ler kena struggle..pagi2 hantar si kakak pergi sekolah, rehat tengahari ambik si kakak hantar kat wad..balik petang ambik balik si kakak bawa balik rumah.

Nak kata penat memang penat.Dan aku yakin rumah aku memang macam tongkang pecah (ayat mak aku)...tapi takper ..itu boleh diseleseikan..hihi apapun itulah pengorbanan namanya..taknak dah nak harapkan orang tua je bila emergency macam nih.kalau dulu hubby akan suh mentua turun suh tengokkan si kakak. tapi kali nih, aku dh warn awal2..jangan susahkan orang tua walaupun dia x kisah.Itu hal kita dan sebagai ibu bapa...tanggungjawab kita bukan melepaskan pada orang lain.Nasib baik hubby setuju...so bermula lah episod struggle sorang di wad, sorang di rumah.Aku pun xde nak suh hubby hantar bfast ke benda..apa yang hospital bagi aku makan je...bersyukur lah kan???aku pun tahu dia penat..


Bila anak demam, mula lah hubby memanjang tipon..risau katanya.Aku dh cakap jangan risau..aku leh jaga diorang.lagipun semua kejadian budak 2 orang ni aku yang hadap dr kecik.Masa si kakak luka dahi dulu, aku jugak yang drive bawak g hospital..masa adik kena sawan pun aku drive macam orang gila ke emergency hospital besar.So aku rasa, aku cukup berani untuk mengharungi nya lagi..Allah ada bila hamba Nya di dalam masalah..dan ketentuan Dia takkan dapat kita atasi.Bersabar dan usaha cara yang terbaik.

Esok aku nak try pergi darul syifa lak..nak suh ustaz tengok2kan anak aku..kita usaha kan..Allah yang menetukan.

No comments:

Post a Comment