Tuesday, May 6, 2014

Besarnya Rahmat Tuhan

Sekarang macam lebih banyak masa kat rumah.Hari-hari nak kena kemas rumah, mop lantai, lap apa yang patut tak nak bagi debu-debu.Yang pasti kapet dalam bilik kena vacuum 2x seminggu...latelay nih hubby makin cerewet lak bila masuk rumah baru.Konon taknak rumah nampak macam rumah setinggan..waaaa kelas ek ayat macam dulu duduk umah banglo.Apapun syukur atas rezeki yang Dia beri.Tak sangka akan dapat duduk rumah sendiri seawal yang dijangka.

Plan nak beli rumah tahun depan 2013..alih-alih 2012 dh dapat..Yelah dengan sumber gaji sorang kerja macam tak mampu je nak beli rumah.dah lah kete pun hubby bayar..semua nak duit tuh.Tapi itu semua rezeki Allah bagi.Bukan 'rezeki' duit je..banyak lagi bentuk rezeki Dia bagi dalam bentuk lain.Anak pun rezei jugak, keje pun rezeki jugak..terpulang cara kita mensyukuri dan berkongsi rezeki yang dia bagi dan pinjam tuh..

Bila dah masuk rumah baru..lega sesangat sbb..

1.Takyah nak pening-pening pikir pasal pindah rumah
2.Aku dapat rumah yang ada tanah belakang.So hepi sangat sbb aku memang ingin rumah yang boleh aku manfaatkan tanaman tuk masak...nak masak just ambik je belakang rumah..So far sekarang aku dah tanam  pokok kari, daun pandan, daun kesum, daun kunyit dan serai...suker sangat xyah nak beli-beli lagi..

3.Anak aku dah ada bilik sendiri yang still dalam proses mendeko sebab nak pink kaler...beli sikit-skit lah mana yang termampu









No comments:

Post a Comment