Thursday, January 3, 2013

Di duga Lagi

Betapa sayangNya Dia ke atas hambaNya..dan aku ada lah salah seorang daripada hambaNya yang kerdil itu..dua hari lepas aku terbaca msg kat hp hubby..bukan masalah perempuan ok..alhamdulillah setakat ni rumahtangga aku bina bahagia tanpa ada masalah besar ..persefahaman tu penting kan???Entah macam mana aku boleh cek hp hubby ari tuh ek..ooh yer nak guna sbb nak msg akak aku..maklumlah kredit aku bukan selalu topp pun.Dah xde sapa nak layan msg n kol..dr sejak kawin..heheh

Alkisahnya hubby aku buat keje luar..wiyiring kat satu hotel nih..buat servis ekon sekali..alih-alih orang ni taknak bayar.Pendek kata terus senyap.Hubby aku pulak memang jenis malas nak pening pikir kalau perangai manusia yang cenggini.Dulu aku kena ngan kwn baik...order2 kek alih2 senyap.Boleh je nak g hamun kat umah dia..tapi itu bukan cara aku..kita hantar kek cara baik biar dapat duit cara baik..kan???duit tu rezeki Allah bagi so redha kalau Dia nak ambik.Sama lah kes hubby aku..nak carik boleh je mamat tu kat hotel sekian sekian..tapi malas nak panjangkan cite..wat sakit ati je layan manusia macam ni.

Bagi ler anak bini, mak bapak makan hasil duit titik peluh orang..dunia lepas..akhirat rasa-rasanya lepas ker ek..pikir-pikir sendiri..Manusia terlalu mengagungkan duit nih susa sikit..Dah takder benda lagi penting dari duit.Biar lah abang yer..duit tu bukan rezeki kita..duit abang yang dh lebur sebab beli barang-barang tu pulak anggap je sedekah kat dia..dapat pahala..kan???i'Allah tuhan akan bagi rezeki yang lebih banyak..usaha je lagi.kita tak tahu apa akan jadi di masa akan datang..

No comments:

Post a Comment