Sunday, October 21, 2012

Buka dan Menang

Tengok entry je mesti sesapa pernah dengar kan???aku pernah jugak lah kena dengan benda alah nih..terutamanya gores dan menang barangan dapur seperti cookware tuh..tapi hampeh berlakon je lebih diorang nih..Dah lama jugak tak layan benda-benda macam ni.Ye lah, seboleh-boleh dia paksa kita beli dengan diskaun tertentu kan.Ada duit pun aku memng tak layan wey.

Tetiba ari nih aku tergerak ati nak g Tesco...kejadian nih bukan dalam tesco tapi kat parking..sorang lelaki cina ngan pompuan cina.Bagi 2 kertas yang suh buka..Kalau perkataan 'thank you' bagi balik kat diorang tapi kalau ada gambar bulatan bewarna...either ijau, kelabu, hitam, merah dan satu lagi aku lupa warna apa..semua tu kira luck la..so dipendekkan cite aku dapat yang kelabu..Dalam Malaysia nih ada 100 je warna kelabu nih n hadiah yang bakal dapat pun besar-besar ler...

Siap tunjuk keratan suratkhabar lagi pemenang-pemenang yang berjaya.Tapi ...ada tapi tau, dalam akaun mesti ada rm1500..untuk membuktikan kita nyer kad tu aktif...dan satu lagi kalau scan dpt kete...dan2 tu jugak kete leh bawa balik dan duit dalam akaun tuk tuk menunjukkan yang kita akan dapat insurans dan road tax percuma setahun tuk kete yang akan kita dapat tuh...

Pastu..aku pun pergilah ikut amoi nih g ofis dia..tapi bukan sorang k dengan adik ipar aku serta anak-anak aku.Masuk-masuk ofis je diterangkan sekali lagi prosedur semua...yang aku peliknya...ada pulak suh sediakan duit tuk govermant tax...rm8k minima pun rm4k tuk settlekan pengeluaran kete pas buat report polis semua berkenaan kete yang akan kuar ..nak bagi aku tu ler..

Tapi aku sikit pun x heran ngan kete tu..sebab memang aku pikir diorang nih menipu..tapi pandai-pandai pulak ngikut amoi tu g ofis ek..last2 aku cakap je..aku memang takde duit.Tapi nama pun penipu memang akan suh kita buat duit jugak..Dia suh aku g gadai barang kemas..Aku nih pun kaki jugak..kaki loyar buruk..aku bagitahu ler emas aku emas tipu..hahaahaahah padan muka dia.

Dia ingat aku ni bodoh ker???aku tak heran lah setakat kete mahal-mahal nih..kalau bagi duit cash yer..memang aku ambik..alih-alih boleh bagi mak ayah aku enjoy..kikikikik

So dipendekkan cite...aku pun bagitau amoi tuh..aku x keje, laki pun kuli je..duit susu pun xde tuk anak..mana nak carik rm4k tuh..pakai emas tu tipu sbb takut orang mengata..terdiam ko...puas ati aku..

pastu aku pegi balik tesco aku makan aiskrim dengan tenang nyer..ahaaaaha

No comments:

Post a Comment