Saturday, December 8, 2012

Andai aku banyak Duit

Best je kan bila kita dikurniakan harta yang banyak.Mungkin tak boleh jadi orang terkaya tapi cukuplah tuk membantu orang lain yang memerlukan.Rasa sedih ngan apa yang berlaku kat palastine tempohari.Mungkin kit tak merasai kesedihan yang amat sebab bukan kita yang merasai kehilangan, kesakitan dan ketakutan tersebut.Apapun aku dah tranfer duit tuk bantu diorang kat sana.Sikit je aku tfr sekadar termampu...Allah maha mengetahui..

Kalau lah aku banyak duit, macam-macam yang aku nak buat..Antaranya:---->

1.Aku nak senangkan mak ayah aku..mungkin leh hantar diorang g umrah tiap-tiap tahun..Haji dah dapat dah cuma dari takde benda wat kat umah better suh diorang beramal kat Rumah Allah

2.Aku nak renovated rumah aku kat kampung tu..siap dengan pagar dan semua kelengkapan yang sepatutnya ada.Kitchen kabinet, aircond,beranda yang luas..dan pagar automatik..wahhhh best kan angan-angan aku..:)

3.Aku nak sedekah kat surau dan masjid kat kampung aku makanan setiap malam jumaat..

4.Aku nak g umrah dengan mak, aya dan mentua aku sekali ngan hubby serta anak-anak.bestnya kan???i'Allah andai ader rezeki..

5.Aku akan buat ruang masak kas tuk aku baking kek or bisut or sewaktu dengannya.taknak la kongsi ngan dapur masak ari-ari.

6.Nak ader oven dan kelengkapan masak yang OK lah..tak perlulah mahal-mahal macam chef guna tuh..janji ikut kemampuan.

7.Aku ingin melengkapi kehidupan keluarga aku dengan keperluan-keperluan anak yang sememangnya akan aku turuti semuanya selagi tak melalaikan mereka..


semoga impian dan harapan aku nih akan jadi kenyataan dan dimakbulkan tuhan..


Duit banyak tak leh bawa mati, tapi pahala  dari manfaat duit amat perlu..Semoga kita tak menjadi orang-orang yang sombong dan riak dengan harta dunia k..

No comments:

Post a Comment